Kom i form

Rivstartar 2012 med Fitnessfighten 30 dagar

Fitnessfighten

Kategori: Fitnessfighten

Om 3 dagar går startskottet för Fitnessfighten Januari månad!



Jag skall genom World of Shape använda mig av FUSTRA-metoden som är programmet om man vill komma i form på 30 dagar. Det många fördelarna med FUSTRA-metoden är viktminskning, minskad andel kroppsfett, dramatiska förändringar i kroppskomposition, mer energi och mindre stress. Dessutom får man bättre metabolism, ett bättre lymfsystem samt starkare ben, hjärta och lungor. Det är en funktionell träningsmetod som används för att balansera kroppens muskulatur, ge god kroppskännedom, god hållning, funktionell rörlighet samt positiv inställning till vad som är möjligt. Typiskt för metoden är god hållning, medveten andning, aktiv core och räta vinklar i de leder som rörelsen sträcker sig över.

Jag kommer att träna 1 timma per dag (styrketräning och kondition) varje dag i 30 dagar där jag även följer ett noga sammansatt kost- och träningsprogram som är anpassat för mig.

Kommentarer

  • Susanne säger:

    Låter som en bra "grej". Jag ska in och läsa på så får vi se om jag hänger med....det är värt att prova:-)

    Gott Nytt År!!

    kram

    Susanne

    2011-12-30 | 15:44:24

Kommentera inlägget här: