Kom i form

Rivstartar 2012 med Fitnessfighten 30 dagar

Fitnessfighten 5/30

Kategori: Fitnessfighten



Idag har jag ätit istort sett som igår, förutom att eftermiddags mellanmålet blev en liten banan och ett helt kokt ägg under bion med småkidsen!

Idag har det varit fullt upp och för att jag över huvudtaget skulle ha tid med att träna så var det en tidig morgonträning som gällde.
Jag vaknade urtrött och fick i mig en kopp kaffe och  två fibercrisp med kalkon och paprika. När jag strax efter åtta tog träningsväskan och gick ut i regnet för att sätta mig i en kall bil så höll jag på att vända... ! MEN... en kvart senare klev jag in på Sportlife. Inte hade jag väl trott att jag skulle bli en av dom som gick dit innan receptionen öppnat, en av dom som använde passerkortet för att komma genom låsta dörren. MEN in kom jag och möttes av värme, musik och glada människor.
Jag körde först 10 min rask promenad på löpbandet i hastighet 6 km/timmen för att sedan maxa på med 10 min crosstrainer. Därefter blev det styrka A följt av 10 min på löpbandet där jag körde 5 min 8,5 km/tim och 5 min 9 km/tim = bra puls! Sen var det dax för stryrka B där jag till och med la till 2 extra stående plankor. För första gången la´jag sedan till ytterligare 10 min på crosstrainern för att sedan avsluta med styrka C och ytterligare en stående planka.
En och en halvtimmas härlig morgonträning!

Därefter blev det yogurt och muslifrukost i omklädningsrummet innan jag rusade vidare för att beställa skjutdörrar, kakel och hämta böcker på Biblioteket. Men det är en annan historia....!

Satsar på ett likande koncept under morgondagen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: