Kom i form

Rivstartar 2012 med Fitnessfighten 30 dagar

Fitnessfighten 9/10

Kategori: Fitnessfighten



Nionde dagen går mot sitt slut och jag har kommit in ett bra tempo när jag är och tränar. Fick till och med beröm av en kille på gymmet idag... ;)

Upplägget som jag kör just nu är först uppvärmning en rask promenix på löpbandet följt av 10 min på crosstrainern där jag ökar tempot. Sen dax för styrka A följt av 10 min löpning så hårt jag bara orkar. Sen blir det Styrka B följt av 5 min tuff löpning för att slutligen avsluta med styrka C och 10 min avslutning på crosstrainern. Jag slänger dessutom in ca 2 min stående plankor extra.....

Förra veckans första utmaning var att över huvudtaget komma in i programmet. Sen kom helgen och utmaningen att fixa och få till 3 nätters jobb. Idag har jag skickat iväg maken till Schweiz för en vecka och utmaningen nu blir hur jag skall få till all träning som "ensamstående" mamma fram till lördagkväll...
Det kommer att bli en del träningar på luncherna de dagar jag pluggar hemma, lite barnpassningshjälp av min kära mor och far samt så ser Ellen fram emot att få testa Sportlifes egen barnpassning....!

Eftersom lilla E redan var hos mina föräldrar idag passade jag på att efter träningen på Sportlife även slänga in en timmas YinYoga på Yogastudion. Det var så skönt att få sträcka ut och töja i rygg, bäcken och höfter!

Nu är morgondagens ägg kokade, bär tinade och träningskläder framplockade!
Ingen rast... ingen ro!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: