Kom i form

Rivstartar 2012 med Fitnessfighten 30 dagar

Månadsrapport - Januari

Kategori: Månadsrapport



Endast ett par timmar efter fyrverkerier och skålar i bubblande vin startade jag hälsoåret 2012.
2012 är året då jag äntligen skall komma i optimal form!

Målet är en stark, frisk och välmående kropp på runt 55 kg!

Januari innebar en månad med Fitnessfighten; 1500 kcal+ minst en timmas träning (cardio & funktionell styrka) /dag.

Jag gjorde verkligen så gott jag kunde. Jag åt bra under månadens alla dagar och tränade 1-2 timmar i 26 dagar. Sammanlagt blev det 5 vilodagar relaterade till hård träning, tenta och sjukt barn!

Jag är supernöjd över resultatet!

Vikt; ;  -5,7 kg
Midja (över naveln); -8 cm
Vilopuls;  - 12 slag/minut

Totalt förlorade jag 42,5 cm över hela kroppen!

Träning; 2402 minuter = ca 40 timmar

Antal plankor; 33 minuter
(förutom alla de som ingick i träningspassen)


Förutom mycket planering och träning stod årets första månad för en hel del plugg då jag tentade (och blev godkänd) i 7,5 hp "Ekonomi- och verksamhetsstyrning inom vården". Stressen inför en tenta är lika fruktansvärd, pressande och lätt ångestframkallande som den är underbar, lättande och frigörande när det väl är över!

Mycket tentafrustation togs ut på löpbandet! ;)

Januari var även en hel vit månad. Inte en droppe alkohol och jag längtade inte ens.....
Under Januari var även maken bortrest en hel del och när han väl var hemma passade jag på att jobba vilket fick mig i slutet av månaden att inse att jag inte ätit rött kött på hela månaden.
Utan att jag hade tänkt på det hade jag "endast" ätit kyckling och fisk. (Och en hel del keso och kesella ;))


Fitnessfighten är slut men hälsoåret går vidare......!

Som sagt... 2012 är året då målen skall nås!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: