Kom i form

Rivstartar 2012 med Fitnessfighten 30 dagar

Träningsprogrammet

Kategori: Fitnessfighten






Idag har jag ägnat förmiddagen åt att läsa in mig på, lära mig och planera Fitnessfightens träningsprogram.

Varje dag skall jag träna en timma sk. FUSTRA träning.
FUSTRA består av 2x 10 minuters cardioträning (löpband, löpning, crosstrainer, rodd) där man jobbar snabbt, 85% av maxpulsen och 3 st set, A, B och C innehållande vardera 3 olika styrkelövningar där varje övning görs 2 ggr och med 15 repetitioner.
Mitt upplägg blir således;
10 minuter cardio, Styrka A; 1-2-3-1-2-3 x 15 rep, 10 minuter cardio, Styrka B; 4-5-6-4-5-6 x 15 rep, Styrka C; 7-8-9-7-8-9.
Varje träningspass skall ta en timma exkl stretch.

I tillägg till en timmas FUSTRA/dag, kommer jag att försöka få in lite raska morgonpromenader före frukost, yinyogapass för stretch, ett par dagar kommer jag nog byta ut styrkan mot ett pass bodypump (och då köra cardio före och efter), och kanske unna mig ett och annat spinningpass utöver....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: