Kom i form

Rivstartar 2012 med Fitnessfighten 30 dagar

Fitnessfighten 3/30

Kategori: Fitnessfighten

Dagen har varit bra med tanke på träning men lite stökig på matfronten och då är det ffa mellanmålen som har spökat till det. Varesig ett gäng hantverkare i källaren som ideligen vill att vi skall ta olika beslut samt en make med nästan 40g feber verkar ta någon hänsyn att jag numera har ett matklocka som ringer var tredje timma.... ;)

                                 

8.00 Frukost; Havregrynsgröt (40g = 1dl fiberhavregryn), 50g blåbär, 1 ägg, 1dl minimjölk 2 msk psylliumfrön och 60 g äggvita. Både fröna och det hela råa ägget rör jag ner i gröten när den är klar. Ett tips från ISO dieten som hängt med ett tag. Ger mer protein, mättnad och gör så att blodsockret håller en jämn nivå.

Sportlife; FUSTRA 70 min (inkl 10min uppvärmning på löpbandet).

12.00 Mellanmål i omklädningsrummet efter träningen; 140g minikeso & 50g blåbär

                              

14.00 Lunch; Tonfiskröra med tonfisk, 50g hackat äpple, 50 g kesella 10% (köpte fel) örtsalt och dill blandades ihop med 70g fullkornspasta och lite blandade grönsaker.

17.10 Mellanmål; En banan på tvären på väg till Sportlife igen.....

17.30 Sportlife; Spinning Activio 60 min

20.30 Middag; Samma som igår... lax med ljummen brysselkålssallad. Idag lade jag dessutom i 70g kall bulgur med tanke på den extra träningen

22.00 Kvällsmål; 140g minikeso och 50 hallon & blåbär

Totalt; 1457 kcal; % 35 Protein, % 38 Kolhydrater och 27% fett.

Det är bara att inse betydelsen av en god planering för rätt som det är blir inte dagen som man har tänkt sig.... Bra saker att ha hemma när tiden blir knapp är minikeso, bär, tonfisk, pasta, grönsaker och kesella. Dessutom har jag kommit underfund med att det är superbra att ha små lådor (tex alla burkar som blir över efter kesellan och keson) i kylen med kall pasta/bulgur/ris etc. Då kan man snabbt och enkelt slänga ihop någon som liknar pastan med tonfiskröran som jag gjorde till lunch.

Igår kväll när jag skulle lägga mig frös jag som en hund och somnade med underställ och 2 filtar på mig. Idag är jag inte lika frusen... hoppas att det går över.

Går strax till sängs och är nöjd över min dag och ser fram emot morgondagen som jag planerar att börja med ett pass ashtangayoga.

Namaste ♥

Kommentarer

  • Susanne säger:

    Mums vad gott det ser ut:-) Jag frös också som attan igår. Gårdagen gick bra men idag, fy farao morgondagen kan bara bli bättre...Jag ger inte upp bara nästan. Tur jag kan läsa här och få nu energi.

    Tack snälla för inspirationen

    Kram

    2012-01-04 | 19:22:17

Kommentera inlägget här: