Kom i form

Rivstartar 2012 med Fitnessfighten 30 dagar

Fitnessfighten 4/30

Kategori: Fitnessfighten

Jag har haft ytterligare en bra dag... men det skall tilläggas att denna vecka då jag jobbar & pluggar hemifrån kan jag styra min tid själv vilket givetvis ger mig en fördel då träna och mat klockan ringer i ett... Till helgen blir det tuffare, då skall jag jobba tre nätter i rad...

07.30 Mellanmål; kaffe och 2 st Fazer Råg Crisp, 4 skivor kalkon och färsk gurka

08.30 Asthangayoga 75 minuter

                              

10.15 Frukost; 2 dl naturell yoghurt 3%, 50 g musli (Paulúns blåbär & vanilj), 50g blåbär & hallon samt 60g äggvita

11.30 Sportlife - Började med 20 min crosstrainer där de första 10 min var lite lugnare. Fortsatte sedan med styrka A och gick sedan på ett Spinningpass puls i 45 min. Efter spinningen fortsatte jag med styrka B och C. Jag avslutade med en extra stående planka på 1 minut.

                               

14.00 Lunch; Godaste hittills! Räkor blandat med 50g Kesella 10% och dill i en blandad sallad med bla babyspenat, rödlök, sockerärtor, tomat, paprika och gurka samt 70g kall bulgur! Supergott!

17.00 Mellanmål; 140g minikeso & 50 g hallon & blåbär

20.00 Godaste middagen ever! (I smyg framför TV´n och the Swedish Voice - får passa på när make ligger febersjuk och dottern sover!)
Middagen kräver ett eget inslag med recept; kokt torskrygg, fullkorns couscous och en underbar varm medelhavsröra med oliver och bönor. (Recept kommer!)

21.00 Efterrätt iform av minikeso, kanel och hallon & blåbär

Totalt; 1344 kcal; Protein 39%, Kolhydrater 39% och Fett 22%

Träningen idag har varit så bra!
Jag börjar komma in i övningarna, känner styrka och uthållighet vilket är en härlig känsla!
Har avslutat dagen med att koka ägg och tina bär inför morgondagen. Då blir det tidig morgonträning så att jag hinner gå med finaste dottern och systersonen på Alvin och Gänget 3 på eftermiddagen;)

Kommentarer

  • Karin säger:

    Vilken härlig träning- och matdag du haft i dag :-) KUL!

    Väntar på receptet på fisken då.

    Går du och är hungrig mellan måltiderna?

    2012-01-04 | 22:34:31
    Bloggadress: http://karinwittur.blogspot.com

Kommentera inlägget här: