Kom i form

Rivstartar 2012 med Fitnessfighten 30 dagar

Fitnessfighten 6/30

Kategori: Fitnessfighten



Vaknade till ett underbart väder här på västkusten!
Strålande sol från en klarblå himmel och jag gjorde allt för att ignorera mina fönster som blivit fullständigt vidriga efter vinterns alla stormar. Saltet ligger som en klibbig hinna över rutorna....!

Började dagen med frukost och ett härligt FUSTRA pass på Sportlife. Fortsatte i ett rasande tempo med att plocka bort julen. Tomtar, adventljusstakar och stjärnor hamnade på vinden igen och granen åkte ut. 
Fortsatte därefter med att fira in helgen med ett extra spinning-puls pass på gymmet.

Till middag blev det en underbar wook!
 4 portioner strimlade kycklingfiléer, 600g, fick under eftermiddagen ligga och gotta till sig i 1msk rapsolja, saften av två lime, en finhackad chili, salt och massor av riven ingefära. Detta wookades sedan tillsammans med färsk broccoli, morötter, gul lök och röd & gul paprika samt lite fish sauce. Serverades med fullkornsnudlar.
Satt som en smäck efter spinningen....

Sen var det dax... att åka till jobbet för jobb i nätterna tre!
Enligt FF skall man äta var tredje vaken timma oavsett tid på dygnet. Mitt dilemma är att jag jobbar på en operationsavdelning där vi "endast" opererar akuta patienter vilket kan innebära allt från fullt ös med blindtarmar, levertransplantationer, aortarupturer, frakturer, skrapningar av missfall mm till lite lungare tempo till nästan ingenting alls. Tempot varierar och då likaså aktivitetsnivån.....
Jag har bestämt mig för att i stort sett köra som jag gjort innan;
Äta middag så nära inpå jobbet som möjligt, ett lättare kvällsmål runt 23, ha lite akutproviant iform av kokta ägg ifall det blir "fullt ös" samt lite lätt frukost innan jag åker hem på morgonkvisten.

Så här i efterhand blev det
19.00 Middag
23.00 Dubbla mellanmål dvs 140g minikeso, 140g kesella 1%, 50g hallon och 50g blåbär (hade inte hunnit med att äta alla under dagen)
04.00 Ett kokt ägg
06.00 2 st Fazer Råg Crisp med 60g rökt kalkon och färsk gurka 

Det fungerade bra!

Vaknade till vid halv ett, har ätit frukost, är rätt trött men laddar för ett FF pass...

Kommentarer

  • Louise säger:

    Huh, tufft med nattjobb! Det är ju svårt nog för oss med "vanlig" dygnsrytm :P. Hoppas allt går bra för dig iaf, kämpa på!

    2012-01-07 | 17:46:21
    Bloggadress: http://cykellouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här: